Thursday, November 29, 2012

Ultras Malaya

assalammualaikum dan hai semua :)

baiklah,semua dah tahu piala suzuki telah bermula dan kita menjadi tuan rumah bersama thailand.tapi kita tidak bermula baik apabila kita kalah 3-0 di tangan singapura,tapi kita menang balik 4-1 dekat laos.yeah!!

tapi,itu bukan aku nak cakap,aku nak cakap pasal ultras malaya,pasukan sorak paling hebat di malaysia.aku suka mereka sejak suzuki 2010,aku hormat segala tindakan mereka.cuma pada hari lawan singapura..depa salah langkah,mereka terlalu ekstrem dalam mengutuk lawan.dalam hukum berultras,menyanyikan lagu untuk megutuk lawan tidak salah,cuma jangan terlalu teruk sehingga mampu membawa pergaduhan.

pada perlawanan pertama,ultras telah menyorak "singapore anjing".bagi aku itu terlalu kasar.bukan apa,aku memikirkan status kita sebagai tuan rumah,kerana kita tuan rumah kejohanan kita mesti layan dengan baik.ya aku tahu harimau muda dilayan hina dekat liga-s tapi kita dah maki hamun lions xii di liga super itu sudah adil kan?jikalau perlawanan malaysia dengan singapura itu hanya friendly semata2 aku pun tak kisah depa panggil anjing.cuma aku risau lawan indonesi nanti,biasalah derby asean kan,aku harap ultras ada chant mengutuk yang lebih sopan tetapi lebih sentap.yeah!hahaha

jadi keseluruhan,tindakan ultras menganjing singapore macam tu memang tak wajar.buat la time laos,lebih sportmanship.ok next issues,isu ultras tahan bas team malaysia lepas main.haha ramai yang kata tindakan tak wajar,memalukan katanya.bagi aku itu adalah wajar,kalau ultras tak kacau bas tu,RG pasti akan dengan ego nya,sudahlah segala tempelak dari media diperbodohkannya.RG juga sebenarnya betul,dia sedar semua orang risau,jadi dia kena keluarkan statement selamat untuk mepositifkan keadaan.tapi bagus juga,keadaan dah baik,pemain sudah tahu bermain bola semula :D

sudahnya,untuk perlawanan menentang indonesia,safiq and the gang tolong menang,MENANG!!dan penonton di stadium yang dikepalai oleh ultras malaya,kawal diri ya semua,doa untuk kejayaan negara kita juga perlu diiring sekali.

baiklah,jumpa lagi!SELAMANYA HARIMAU MALAYA

lagu hari ini : demi malaysia - ultras malaya,lagu ultras yang paling aku suka,aku nak join depa ni jika ke stadium,tapi lepas SPM katanya,aku 6 disember baru habis.haish :/

p/s : Tanah Tumpahnya Darahku

No comments:

Post a Comment

terima kasih kerana sudi mengulas tulisan saya kali ini.jasamu dikenang.