Saturday, November 17, 2012

Aku : Antara Impian dan Hakikat

assalammualaikum dan hai semua! :D

yeah2,aku lagi 2 hari sahaja lagi untuk menghadapi minggu kedua SPM.ada tiga subjek minggu ni,agama add math dan sains.oh man..harap boleh aku buat elok2.hehe

baiklah,aku hari ini ingin berceritam mengenai apa yang aku impikan dahulu,kemudian ia hilang,namun ia kembali.bukan mengenai si dia atau apa2,ia mengenai antara punca aku tidak mempunyai teman istimewa,iaitu bola sepak.

jika nak diikutkan,aku amat mencintai sukan ini sejak berzaman lamanya,sehinggakan aku dapat bermain di pelbagai posisi,tapi bukanlah semua.lagi2 sayap,aku ni tak kuat lari sejak azali.

kalau tahun lepas,aku secara tiba2 aku minat dengan tenis,namun ia berkurang sudah.rasa terhadap bola itu sudah mula kembali.membuak2 pula tu.

sebab lain,aku tengok sepupu aku kini sudah bermain untuk universiti masing2,sangat seronok melihat mereka ada pasukan sendiri,jersi sendiri bernama mereka.kemudian,bila aku hantar kakak aku pulang ke universiti hujung minngu,mesti ada perlawanan bola sedang berlangsung.wah seronok betul.

terbaru,aku dapat tahu pasukan selangor dan kl membuat uji bakat mencari pemain untuk skuad piala presiden mereka,aku ingin pergi tetapi aku matikan niat itu kerana aku sedang menjalani SPM,aku rasa aku masuk tahun depan,bila mereka buat lagi sekali ujian itu.itupun kalau ada.

itu hanya impian,hakikatnya adalah..apabila aku perlu berpijak di bumi nyata.hakikatnya,aku bukanlah pemain yang bagus,aku tiada skil untuk buat kuisan yang pelbagai,aku tiada larian yang pantas,aku tidak punya tenaga yang cukup.aku cuma ada kemahiran menghantar sahaja.itupun tiada siapa tahu,kawan2 terdekat sahaja yang tahu.lagi2 kawan2 lebih baik dari aku.mereka juga ada rekod wakil sana,wakil sini,bukan macam aku.tiada apa2,jadi mereka labih berhak.tapi,ini bukan penamat,aku ingin bina semula diri aku yang hilang dalam bola sepak.aku ingin berjaya balik dalam sukan ini.

hakikat lain,keluarga aku sangat risau bila aku bermain bola sepak,risau apa bila aku cedera.ya lah bola sepak adalah sukan kedua tak silap paling kasar di dunia.tambahan lagi,sepupu aku baru sahaja menjalani pembedahan kecederaan di buku lali,akibat bermain bola.keluarga aku risau dengan ini,dan semestinya aku adalah sasaran bagi risau itu.

kesudahannya,aku kena lalui semua ini,aku kena hadapi ini,aku perlu terbalikkan semula situasi ini,dari tidak hebat menjadi hebat,dari risau kepada tenang.aku perlu buat untuk diri aku dan impianku.ya betul aku mahu jadi peguam,ini impian sampingan :)

baiklah jumpa lagi.

lagu hari ini : realiti dan fantasi - crossfire,agak tak kena pun,tapi tajuknya kena.hehe

p/s : aku nak main untuk pasukan yang aku suka!

No comments:

Post a Comment

terima kasih kerana sudi mengulas tulisan saya kali ini.jasamu dikenang.