Tuesday, December 18, 2012

SMK Seri Tasik : 2008-2012

assalammualaikum dan hai semua! :D

maaflah sudah lama menyorokkan diri,kini aku sudah kembali!

haish,malaysia sudah tersingkir dari AFF Suzuki,tak apalah aku tak jangka mereka boleh ke akhir.

kini,matlamat perdanaku adalah hendak menulis mengenai zaman persekolahan menegah ku,mungkin pendek atau panjang,aku cuba beri ringkas dan padat untuk semua tidak bosan bila membacanya.

aku secara rasmi menamatkan zaman persekolahanku pada 6 disember 2012 dengan menakhiri kertas ekonomi asas.tiada sambutan atau jeritan selepas periksa EA tetapi yang tak best adalah kami kena susun dewan,menurut cikgu itu adalah "bantuan" terakhir kami.hahaha memang hebat cikgu,tahniah!

baiklah,akanku simpulkan kenangan mengikut tahun,mari kita mula.

2008 :

tahun pertama di seri tasik,pada mulanya aku takut gak,takut kena buli,muekeke,aku agak nerd masa tu,hahaha.aku masuk kelas 1 arif,kelas kedua agak sedih sebab kawan2 aku ramai masuk kelas pertama.bila aku tengok list,budak laki macam tak best je,perempuan apa lagi aku tak kenal semua.tapi lama2 dapat kamcing gak.dan aku rindu dua budak ni,hanafiah dan palvinder,mana la hangpa pergi?lama tak gurau2 meh.

2009 :

tahun kedua,aku masih dikelas yang sama.aku patut dapat ke kelas depan tapi disebabkan aku gagal math,aku tak dapat naik.macam haram tol!kelas aku dapat budak baru,amelia dan ashraf botak.hahaha
amelia yang sering dikaitkan dengan azam memang baik,tapi alih2 dia dah pergi mana ntah.ashraf tu kepala otak dia memang baik punya,kelakar macam nak apa.hahaha tahun '09 ni tak ada apa sangat.biasa je.

2010 :

haaaa tu dia!hahaha tahun PMR,aku mencatat rekod aku pengawas paling nakal dalam kelas aku bersama2 adii.aku masih ingat lagi peristiwa kena pukul dengan ustazah tasnim.dia pukul sebab aku tak siap kerja dia.tapi pukulan seorang guru membawa kesan yang mendalam,aku lepas tu jadi makin baik,tak malas dah,semua kerja dia aku siapkan.haha dan aku ingat lagi aku nangis dalam tandas sebab keputusan mid-year teruk,aku dapat nombor 3,tapi ada gagal.sedih aku kena marah dengan mak masa tu.dalam toilet keyo datang pujuk,tak sempat aku nak tenang dia cakap,"eh aku nak pergi berak jap" hahaha lawak tol!masa trial aku dibanding2kan dengan cikgu sejarah aku dengan kawan aku farid,aku tertekan gila masa tu,sejak dari tu sampai sekarang aku musuh tradisi farid,dah macam real madrid dengan barcelona dah.hehe akhirnya aku dapat juga 4A 2B 2C,aku tak sangka sangat,dan apa yang buat aku macam terer je padahal 4A sebab aku antara 9 orang kot (hehe) calon PMR '10 yang dapat A dalam bahasa inggeris,sekolah aku memang lemah sikit BI,kira aku ni terer la gak walaupun kira2 memang hampeh.hehehe

2011 :

kini,aku berada di satu tahap baru,menengah atas.aku sedih kerana kena masuk kelas akaun padahal tak nak pun,aku nak pindah tapi aku kekal untuk kejar cita2 nak jadi ketua pengawas.yeah masuk kelas akaun,komposisi pelajarnya lain,geng aku semua masuk kelas sains.nak tak nak aku kena bergaul dengan kawan2 baru yang dulu tak rapat sangat.aku geng dengan along,shahrul,ammar ataupun geng naruto (menurut adii),pada permulaan aku bermula sangat baik,aku dapat A woo akaun!hahaha tapi alih2 semua hancur,semua kerana kem peringkat negeri tu!hahaha tak guna kau,apa2 pun aku dapat juga jadi ketua pengawas,walaupun bukan calon pilihan tapi semua cikgu percaya kat aku,tak semua tapi majoriti.

2012 :

akhirnya,ia tiba.tahun terakhir aku di era persekolahan,kelas aku komposisi pelajarnya sekali lagi berubah.masa form 4,amira dengan aisam telah pindah berserta iqbal dan khairil,tapi tahun ni kami dapat zafirah husin!hahah katik kau~hahah yang lagi best bila pelajar kelas aku semuanya 15 laki dan 15 perempuan,jadi kami susun meja ikut macam sekolah agama,laki dan perempuan asing2.bila list pelajar target sekolah dah keluar,aku frust sebab nama aku tak ada,tapi aku fight balik,aku ikut je budak straight A dalam exam ni dari belakang,dan aku mestilah belakang depa 1 tempat.huu memang pandai la depa ni.hahaha dan tahun ni paling banyak masalah,masalah hari usahawan,buka puasa,persembahan graduasi,semuanya ada masalah.aku tak tahu siapa yang salah sama ada aku sebagai orang tengah yang salah ataupun pihak laki atau perempuan,dah macam kahwin je ni.sampai semua luahan perasaan diluahkan dekat ruangan kelas di facebook.akhirnya aku jua yang kecewa kerana niat baik aku disalah ertikan,tapi tidak mengapa semuanya sudah berakhir.aku lega semua bahagia,tapi aku kesia dengan hazim,aku harap dia sihat,bro sorry sebab aku guna tempat kau buat belajar,aku nak duduk depan biar faham.hehe

kesimpulan :

sudahnya,aku kini sudah tamat sekolah.pelbagai warna aku dapat biru,merah,hijau dan sebagainya,begitu juga bentuk,petak bulat,bersegi2 pun ada.aku harap semua kenagan pahit dan manis serta tawar ni aku tak akan lupakan.kini tiada apa lagi,semua pelajar generasi '95 sudahpun bawa haluan sendiri,cabaran sebenar baru nak mula.aku harap aku dapat lalu semua ini.tak lupa aku dapat keputusan yang terbaik untuk SPM ku.hanya pada Allah aku berserah.

baiklah,jumpa lagi! :')

lagu hari ini : muda- hujan,lagu yang ag dan kawan2 5C dia nyanyi masa hari graduasi.memang sesuai untuk situasi ini.aku tak boleh sorok perasaan sedih ni,tapi kita kena terima hakikat yang kini sudah masanya untuk aku dan yang lain ke dunia baru.

p/s : aku cintakan kamu semua generasi '95

No comments:

Post a Comment

terima kasih kerana sudi mengulas tulisan saya kali ini.jasamu dikenang.