Friday, September 27, 2013

Wajah.

assalammualaikum dan hai semua :)

tulisan ini mengenai diri,
kerana diri akan hadapi,
satu titik tolak,
yang akan mengubah dunia.

Wajah.

wajah,
wajah ini,
menyorok ekspresi yang gundah,
dilapik dengan ekspresi indah,
untuk menjadi pemudah,
kepada yang melihat,
agar mereka berpendapat,
aku ni jauh dari masalah.

wajah,
wajah ini,
menyorokkan semua masalah,
rasa gelisah,
rasa ketidakpastiaan.
dengan apa yang aku buat.

wajah,
wajah ini,
menyorokkan segala kebutaan,
kebutaan dalam melakukan segala tindakan,
aku tidak pasti apa yang aku buat.
Ya Allah.

Ya Rabb,
semoga selepas ini,
wajah yang ku tampil ini,
adalah yang yang asli,
asli kepada hati,
agar tidak perlu lagi,
wajah berkata gembiralah,
sedangkan hati sedang berduka lara.

itu saja kali ini.

baiklah,jumpa lagi!

No comments:

Post a Comment

terima kasih kerana sudi mengulas tulisan saya kali ini.jasamu dikenang.