Wednesday, September 4, 2013

Aku Tahu.

assalammualaikum dan hai semua.

lama aku tidak menaip panjang,kini aku kembali.
aku kembali,kali ini dengan puisi.

Aku Tahu.

aku tahu,
rasa kau terhadapku tidak seperti dahulu,
namun aku masih menaruh,
agar rasa itu kembali padamu.

aku tahu,
aku banyak bersalah denganmu,
sehinggakan kau ingin memenjarakan aku berzaman beribu,
tapi aku sedar akan khilafku,
aku ingin menjadi diriku yang baru.

aku tahu,
walaupun kita hanya terpisah hanya beberapa batu,
namun harap sekali ingin kau tahu,
bahawa setiap malam aku menangis kerana rindukanmu,
sebelum aku beradu.

aku tahu,
hujung tahun kita akan berjauhan beribu batu,
kerana aku pergi menuntut ilmu,
tapi aku bukan sekadar ingin menutut ilmu,
aku ingin mencari diriku yang baharu,
kerana aku ingin menjadi seorang yang mampu,
membuatkan kau tersenyum tanpa jemu.

aku tahu,
mungkin ini peluang terakhir buatku,
untuk membuktikan sesuatu padamu,
tapi aku harap berikan aku peluang itu,
kerana hati aku masih terpaut padamu.

aku tahu,
rasa kau padaku tidak seperti dulu,
namun bagi aku sedikit waktu,
untuk mencuri semula hatimu,
untuk mengubah diriku,
untuk bawa kau ke lembaran baru,
untuk menjadi seorang yang mempunyai sesuatu,
untuk menjadi lelaki yang mampu membuatkan kau senyum tiap waktu,
untuk menjadi lelaki yang terbaik dalam hidupmu,
bukan hidupmu saja,
tapi hidup mereka juga.

maafkan aku kerana terlalu teruk,namun disebalik terukku,aku tetap cinta padamu.
maafkan aku kerana terlalu kompleks,aku cinta padamu.

puisi ini untuk kamu,ya kamu yang menjadi teman hatiku selama ini.

baiklah,jumpa lagi!

No comments:

Post a Comment

terima kasih kerana sudi mengulas tulisan saya kali ini.jasamu dikenang.