Friday, October 4, 2013

Rindu.

assalammualaikum dan hai semua :)

nampaknya,
jiwa ini semakin serasi,
dengan apa yang dilakukan sekarang,
diharap jangan dihalang.

Rindu.

rindu,
semakin berakar umbi,
yang ku rasai,
saat aku tinggalkan tempat ini.

rindu,
aku amat rindu,
waktu itu,
aku sedang menanti,
waktu akhir tahun,
tapi dikala menanti waktu itu,
fikiran ku disentap,
aku dibawa ke waktu dahulu,
yang selalu membuatkan aku,
rindu terkedu diam membisu,
menangis dalam hati.

aku rindu,
aku amat rindu,
waktu aku segak berseragam biru,
bersama gelap seluar hitam,
aku amat rindu,
waktu aku digelar PPU,
aku amat rindu,
waktu dimana,
setiap pagi aku akan bersemuka,
dengan bala tenteraku,
memberi kata kata,
sebelum mereka melakukan gerak kerja.

aku rindu,
waktu dimana aku dan teman teman berbahagia,
walaupun tekanan peperiksaan itu ada dimana mana,
namun tetap diharungi bersama,
dengan penuh senyuman,
kami komuniti kecil,
sangat bahagia,
walaupun kadang kala asyik ada masam muka,
namun ukhwah itu tetap kuat,
tetap padu.

ahh rindu menjadi pengawas,
rindu sama zaman PPUku.

itu saja kali ini,
baiklah,jumpa lagi!

No comments:

Post a Comment

terima kasih kerana sudi mengulas tulisan saya kali ini.jasamu dikenang.