Sunday, September 8, 2013

Jalan Ini.

assalammualaikum dan hai semua :)

aku kembali lagi,
dalam masa yang begitu singkat,
hebat bukan?
kerana aku sedang semangat.

kini hadir lagi,dengan penulisan yang penuh persoalan.seronok pula berbahasa.

Jalan Ini.


jalan ini,
aku masih disini,
di pentas yang sama,
masih dipermulaan.

jalan ini,
masih lagi panjang,
penuh dengan cabang,
dan rintangan yang mendatang.

namun aku,
masih di jalan ini,
di awal permulaan,
sedangkan teman-teman,
sudah jauh di hadapan,
walaupun masih di pentas yang setara,
namun aku jauh ketinggalan.

tapi aku terfikir,
adakah ini pengajaran?
kerana selama ini bersenang,
kini aku terduduk,
jadi aku perlu bangun,
dan terpaksa lalu satu jalan yang panjang,
sedangkan yang lain sudah laju tinggalkan aku dibelakang.

namun aku tidak boleh diam,
kerana ini saja jalannya,
untuk aku kembali,
kembali dari fantasi yang mengaburi,
dan kembali hadapi realiti,
agar fantasi yang selama ini dimimpi,
menjadi realiti.

esok,
adalah penentu,
kepada jalan ini,
adakah aku pilih jalan disana atau disini,
semoga kali ini,
pilihan ku semua merestui,
agar selepas ini,
aku berjaya menikmati,
kejayaan yang selama ini dimimpi.

semoga urusanku dipermudahkan,itu saja untuk kali ini.

baiklah,jumpa lagi!

No comments:

Post a Comment

terima kasih kerana sudi mengulas tulisan saya kali ini.jasamu dikenang.