Friday, July 19, 2013

Aku Dan Dia

assalammualaikum dan hai semua.

hari ini,sudah 10 ramadhan,1/3 dari fasa ramadhan sudah dilalui.alhamdulillah.


 hari ini,hari yang penuh dengan emosi,jiwa kecamuk.ada saja yang tak kena padaku,ada saja yang salah bagiku.tak apa lah,redha saja.

hari ini,aku ingin tulis.tulis mengenai dia.dia yang aku gelar cinta.kerana diriku sudah lama tidak mahu menulis di ruangan ini,cinta telah terasa hati aku tidak menulis.maaf,aku malu untuk dedahkan siapa yang aku cinta kepada khayalak.tapi kini aku sudah berani,sedikit.

hari ini,jiwa telah kecamuk,kecamuk sangat hebat.sampai hari aku mendung walaupun sekarang sedang cerah.aku sudah tersilap,aku sudah tersilap,aku sudah tersilap.itu saja yang aku mampu kata.

aku tidak tahu,kenapa aku sering begini.aku selalu silap,selalu bukan kadang2,selalu!sampai aku rasa aku tidak berguna buat dia.entah lah..

aku sering tersilap,aku selalu lakukan silap yang sehingga aku rasa aku tidak pernah buat dia bahagia.aku rasa diri aku tidak romantik bijak mengambil hatinya seperti yang lain,aku kadang2 rasa apa yang aku buat kepadanya tidak membuatkan dia kagum kepadaku....

kadang kala,aku merasa yang aku bukan seorang yang bijak membuatkan dia ketawa.bukan apa,kerana setiap kali mereka yang lain berjenaka bersamanya,dia tentu ketawa basah gusinya,tapi apabila aku cuba berbuat sedemikian,sambutannya dingin.kadang2 dia tak ketawa,jarang aku lihat dia gembira kerana jenakaku......

itulah yang aku rasa,sejak lamanya.kadang kala aku rasa aku gagal buat dia gembira,seperti apa yang perempuan sering idamkan.

maafkan aku cinta,aku tidak berniat.maafkan aku cinta,aku cuma tertekan dengan tekanan hidupku.maafkan aku cinta,kerana selalu mengguris.maafkan aku cinta,kerana aku menaip ini sambil mataku basah.

sekian,jumpa lagi.

lagu hari ini : maaf tiada lagu untuk penulisan kali ini.kerana ruang untuk meletakkan lagu mengalami masalah teknikal.

p/s : maaf cinta kerana aku terlalu kompleks,aku cinta padamu.

No comments:

Post a Comment

terima kasih kerana sudi mengulas tulisan saya kali ini.jasamu dikenang.