Monday, September 22, 2014

Feels Like Before.

assalammualaikum dan hai semua :)

dah lama aku tak menulis, hari ini aku kembali menulis. aku sedang cuti belajar meniti periksa akhir semesterku, doakan aku berjaya ya semua.

aku kini sendiri, tiada yang menemani. namun mujur aku temui seorang gadis, yang buatkan aku terasa aku mampu senyum kembali lagi. senyum tanpa perlu risaukan keadaan lalu. ya kaulah gadis yang aku telah lama perhatikan dari jauh beribu batu kerana aku tidak pernah jumpa secara fizikal, hanya di maya saja aku jumpa. disebabkan malu ku aku tidak menegur. namun aku cubalah sedikit demi sedikit hehe

tiada yang istimewa dari penulisan ku kali ini, hanyalah aku ingin menterjemah. lagu kesukaanku ke bahasa orang asing. jika ada yang pernah dengar dia akan menjiwai lagunya, jika tidak dia akan buntu seribu cara. aku sudah lama ingin terjemah lirik ini di dalam blog ku namun tidak pernah sempat, memandangkan aku ini agak sentimental jadi lagunya agak hmm mendayu? hahaha. namun lagu ini tiada apa kaitan dengan situasi ku sekarang, hanya lah kerana lagu ini amat ku damba.

jadi, layankan saja terjemahan ku ini.

Feels Like Before.

a day feels like a week,
a month feels like a year,
but i'm still here looking,
the love that I lost it before.

an inch feels like a miles,
a sight feels like never come to end,
but I'm never lose hope,
to still be with you.

every footsteps of mine is full with believe,
that you will wait for me at the finish line,
even my road to that line is full with obstacle,
waiting to beat me out from the race.

and if the time has come,
we are meet back after a long time apart,
it is you still knows me?
just like the old days.

and at that time,
my heart maybe is fill with nothing,
can you just let me loving you back?
or maybe your heart is not with me?
just like before.

baiklah, jumpa lagi!

p/s : hey girl, im fall for you.

No comments:

Post a Comment

terima kasih kerana sudi mengulas tulisan saya kali ini.jasamu dikenang.