Sunday, November 24, 2013

HC : Satu Penghormatan.

assalammualaikum dan hai semua :)

haa sudah lama aku tidak menulis,aku saja biarkan kerana aku malas.haha

alhamdulillah,aku akhirnya menyambung pelajaran di satu institusi yang tertua barangkali di malaysia.iaitu universiti pendidikan sultan idris.aku memilih bahasa inggeris sebagai pilihan dalam pengajian diploma kali ini.ahh bukan itu aku nak cerita,aku nak cerita mengenai satu komuniti,komuniti yang amat kuat assbiahnya,bukan kerana ingin mememcil diri dari orang lain,tapi kerana ingin menjaga rapi ahli2 nya dari dicela oleh orang lain.nama komuniti itu adalaaaaaahhhhhh HC ataupun HanCock.

HC ini jika diikutkan (kalau tak silap lah) ditubuhkan secara rasmi pada lewat 2010 dimana waktu itu malaysia sedang gasak menjuarai piala AFF.dengan ketua umumnya ada lah khairul ataupun keyo,farizal atau jaa hadir dari belakang sebagai naib ketua.dan yang lain2 lagi sebagai orang2 besar dan seterusnya ahli2 kecil yang lain.aku dikira ahli kecil saja tidak seperti rakan2 yang berpengkalan di penara dimana HC itu wujud.

manakala PBSHC iaitu pasukan bola sepak fantasi wujud pada 2011 dimana aku menjadi teraju utama dalam membikin segala aspek PBSHC,dari baju,stadium,skuad dan sebagai nya.untuk rekod PBSHC mempunyai rekod yang sangat hebat.oleh kerana hebat itulah aku selalu berangan,aku ingin wujudkan PBSHC yang nyata yang bersaing di liga tempatan.namun angan itu tak pernah aku beritahu kepada sesiapa.fuhhh sedih..

kadang kala,HC juga pernah terlibat dengan siri2 di mana daulat HC itu perlu di tegak kan,terlalu banyak dan aku tidak mahu sentuh perkara itu.cuma aku ingin jelas kan di sini,HC mempunyai satu semangat setia kawan yang sangat kuat,demi menjaga ahli2nya.aku pernah merasakan yang bayang aku tidak disedari mereka sampai satu masa aku diuji (kes ni tak lama baru je jadi) dan ahli2 HC datang menyelamatkan aku dimana pada waktu itu aku tidak boleh beraksi kerana internet tak ada (sedih betul).namun pada waktu itu aku merasakan yang hadir aku dihargai juga dalam komuniti ini.terima kasih farizal,mawardi,izzery dan yang lain2 dari komuniti HC yang melawan balik demi aku.jasamu dikenang. :)

dan kini,masanya sudah tiba,zaman sudah berubah,majoriti warga HC sudah keluar dari KL untuk membawa diri menyambung pelajaran,paling jauh setakat ini najib (perlis),dan yang lain2 ada di perak,negeri sembilan dan segelintir terus di kuala lumpur mengambil STPM.aku rasakan ini waktu yang getir kerana komuniti ini tidak pernah berpisah untuk tempoh yang lama.tidak mengapa,kita beruntung hidup dizaman moden masih boleh berhubung dengan mudah tanpa gangguan

jadi waktu ini,kepada semua warga HC,aku ucapkan kepada diri aku dan kalian semua,semoga berjaya di IPT masing2.diharap kita sama berjaya menjadi manusia yang dingin oleh diri kita sendiri.ayuh HC,berjuang!

baiklah,jumpa lagi! :D

p/s : aku boleh kira ini adalah waktu dimana HC berada di bawah,semuanya pergi mencari kejayaan masing2 dan pada waktunya akan kembali bersatu untuk memacu HC lebih tinggi daripada tinggi yang mereka duduki sekarang.insyaallah.

No comments:

Post a Comment

terima kasih kerana sudi mengulas tulisan saya kali ini.jasamu dikenang.