Sunday, July 14, 2013

Rapuh

assalammualaikum dan hai semua :)

salam ramadhan buat semua.


dah lama aku tak menulis,kali ini aku ingin tulis.bukan apa,aku sudah lama ingin tulis perkara ini,tapi waktu selalu tidak benarkan aku menulisnya.

dan kali ini,aku mengambil keputusan untuk menulis apa saja yang aku mahu di laman ini asalkan jujur dari hati.aku curi sedikit masa untuk mencoret apa yang dirasa,biar semua tahu.

kini aku 18,dugaan hidup memang mencabar.dari pelbagai arah ia datang.tanpa amaran awal ia terus menyerang diri.sampai kadangkala aku berasa aku terlalu lemah.lemah tidak mampu untuk bangun.

namun,aku telah dihantarkan oleh Yang Satu individu2 yang menarik tangan aku semula ke atas untuk bangun dan kuat hadapi dunia.

alhamdulillah,aku kini bahagia bersama si dia yang selalu bersamaku,selalu gembira tapi kadang kala bercakar juga,tapi itu biasa,untuk matangkan lagi hubungan walaupun aku ini agak kebudak budakan,dia masih lagi terima.terima kasih cinta.

kali ini,aku lagi dekat dengan rakan2 ku,dulu terpisah kerana kelas berasingan,kali ini dalam satu bumbung.selalu bersama membuat pelbagai aktiviti termasuk belajar.kami meningkat dewasa,kesedaran untuk maju dalam akedemik semakin menebal,alhamdulillah.kerana ujian dihadapan ini perlu dihadapi dengan diri yang sudah siap siaga.

aku kini dari SPM ke STPM,semua risaukan aku kerana ambil jalan sukar.ya aku tahu,aku perlukan usaha kuat untuk maju ke menara gading.ya berita terbaharu mengatakan aku perlu keputusan yang mantap untuk ke sana.walaupun berita ini aku dapat pada minit akhir sebelum berbuka dan itu membuatkan aku rasa terjatuh,aku perlu postifkan diri aku,sampai bila aku perlu negatif?

hmm,penulisan ini ditulis dikala aku sedang rapuh,teramat rapuh.aku perlu semangat.aku perlu motivasi.dan ya aku perlukan itu,aku perlukan doa.

sampai disini saja cerita kali ini,jumpa lagi :')

lagu hari ini : rapuh - pesawat,lagu rasmi filem KIL.sangat sesuai dengan keadaan ku sekarang,aku terlalu ikutkan mimpi anganku yang indah sehingga aku lupa realiti yang begitu sukar.namun,apa saja yang datang aku perlu kuat.aku perlu hadapi,bukan seorang,tetapi bersama yang ada disekelilingku,semoga terus kuat.

p/s : kepada cinta,maaf jika aku terlalu kompleks.aku cinta padamu.

No comments:

Post a Comment

terima kasih kerana sudi mengulas tulisan saya kali ini.jasamu dikenang.