Sunday, May 19, 2013

ahhhh minggu orientasi PPU SMKSP 2013/14

assalammualaikum dah hai semua! :D

ahhhhh setelah lama aku tidak menulis di ruangan diari elektronik ini,aku akhirnya kembali kerana dah lama tak tulis blog.hahaha

baiklah,setelah menjangkau usia 18 tahun ini,pelbagai pancaroba aku terpaksa harungi,pelbagai masalah dari pelbagai sudut hadir menyerangku yang lemah ni.tetapi sikit demi sikit aku cuba lalu walaupun kadang kala rasa ingin putus asa itu ada,tapi dengan doa sahaja menjadi perisai supaya aku tidak mudah jatuh.semoga aku dah kalian semua tabah hadapi masalah masing2.

ahhhh sudah dengan layan perasaan,haha mari ke tajuk sebenar.pada 8 mei 2013 bersamaan hari rabu,aku dengan rasminya telah melapor diri sebagai pelajar PPU di SMK Seri Permaisuri,tak jauh pun dengan SMK Seri Tasik ternama~ aku tu.PPU adalah singkatan kepada program pra-universiti ataupun tingkatan 6.jadi ia setaraf dengan prgram matrikulasi atau asasi ataupun foundation.banyak yang salah anggap pasal tingkatan 6 atau PPU ni,aku naik lemah nak terangkan pasal PPU ni dekat mereka yang masih jahil pasal PPU ni.

jadi,selaras dengan tempoh pengajian PPU itu sendiri iaitu 1 tahun setengah,orientasi dia pun 1 minggu setengah.lebih kurang je.hahaha banyak benda yang aku belajar antaranya pengenalan subjek2nya.taklimat disiplin paling mengantuk,bukan apa sebab dah selalu dengar je.heeh jangan marah cikgu khai.

dan antara aktiviti lain tak lain adalah aktiviti untuk menghapuskan ukhwah assabiah antara PPU atas dan PPU bawah.pelbagai acara di buat,ada pelajar PPU atas ni memang aku dah kenal dari dulu,ada yang tak.jadi aku tak tegur sangat dorang,segan la dah la kat tempat baru.haha banyak permainan yang best lagi2 main tarik2 kertas tu.pertembungan keyo dan faizul sungguh heavyweight tak ubah seperti el clasico di sepanyol.hahaha

tapi yang paling aku frust apa bila kata nak main futsal...tapi main benda lain,nasib baik team aku power,hidup capang!hahaha kalau ada futsal baru nak ole si zul.hahaah dan acara yang paling hebat adalah persembahan dikir barat untuk hari guru.menurut manuskrip asal,aku adalah tukang karutnya.tapi masa latihan terserlah kegugupanku untuk berada di atas pentas.ya lah selama ni aku atas pentas berucap,ni nak kena nyanyi.haha akibat aku takut aku pengsan atas pentas atau tercakap lighat jerman.aku bagi akak PPU atas yang ganti tempat aku.overall semuannya best walaupun agak kelakar,kredit kepada khairul dengan gerak dikir yang percaya sehingga abe PPU atas percaya keyo pergi khusus dikir.hahaha!!

hahah jadi pada esok,semuanya akan bermula,dengan cabaran baru yang lebih mencabar.aku juga dipilih sebagai pengawas percubaan,tapi tak mahu jadi ketua lagi,sudah penat dengan seksa dahulu masa di seri tasik.aku pilih PPU bawah 1,kelas yang belajar sejarah,pengajian am,bahasa melayu,ekonomi dan MUET.diharap semuanya berjalan lancar,insyaallah.

baiklah,sampai sini saja tulisan ku kali ini,ada rezeki kita jumpa lagi.

baiklah,jumpa lagi! :D

lagu hari ini : terima kasih - iamneeta,lagu yang seirng diputar pada minggu orientasi,disamping lagu laskar pelangi dan pelbagai lagi.diharap kali ini tiada lagi zaman gelap dalam akedemik ku,aku merayu. :'(

p/s : esok aku mula kuliah,insyaallah.dengan nama allah,kita mulakan.

No comments:

Post a Comment

terima kasih kerana sudi mengulas tulisan saya kali ini.jasamu dikenang.