Wednesday, February 12, 2014

Kau Temui Aku.

assalammualaikum dan hai semua :)

apa khabar? sihat?
alhamdulillah.

baiklah,


Kau Temui Aku.


aku temui Mu,
di setiap segenap penjuru,
di mana setiap saat,
aku sendirian,
lalu temui kamu,
sendiri melakukan hal peribadi,
aku bertanya "ke mana kau pergi selama ini?",
kau menjawab "tanyalah soalan selain dari itu".

lalu aku mula menyoal,

di mana kau?
ketika semua mula retak menanti belah?
hari-hari ku terbuang,
hanya duduk di depan telefon saja,
menanti ia berdering,
apa yang ku perlu hanyalah panggilan darimu,
tapi kau tak pernah hadir,
kepadaku yang setia menanti di sudut sana.

terasa hilang dan,tidak dijaga,
kau temui aku akhirnya,
terkulai layu diatas lantai,
layu dan lemah,
kenapa kau perlu tunggu?
namun cuma sedikit lewat,
kau temui aku akhirnya,
kau temui aku.

akhirnya di cerita ini,
aku hanya tinggal sendiri sepi,
kehilanganmu,
seseorang yang hanya mengetahui siapa diri aku ini,
yang sebenar,
siapa aku dan apa yang ingin aku jadi,
dan kini sudah tiada petunjuk lagi,
berapa lama kau akan disisi ku lagi.

di setiap awal pagi,
sekililingku bekerja seperti biasa,
dan aku terus mengejarmu,
untuk bertahun-tahun lamanya,
dan kau pergi tanpa pesan,
tanpa hantarkan perkhabaran,
dan kau pergi dari aku,
pergi dengan membawa imaginasiku sekali.

terasa hilang dan tidak dijaga,
kau temui aku akhirnya,
terkulai layu diatas lantai,
layu dan lemah,
kenapa kau perlu tunggu?
namun cuma sedikit lewat,
kau temui aku akhirnya,
kau temui aku.....

kenapa kau perlu tunggu?
untuk mencari ku,
mencari aku.

terima kasih The Fray!

baiklah,jumpa lagi!

p/s : semoga terus kuat diri.inilah dunia untuk kau.


No comments:

Post a Comment

terima kasih kerana sudi mengulas tulisan saya kali ini.jasamu dikenang.