Friday, August 3, 2012

Ulasan : Piala Malaysia 2012

assalammualaikum,hai semua dan salam ramadhan :)

macam mana ramadhan semua?ada baik?aku harap aku dan semua baik2 je :D

semalam 2 ogos sudah berlangsung undian untuk Piala Malaysia 2012 (PM2012).dan apa yang aku boleh simpulkan ialah undian agak tidak seimbang.baik aku mulakan satu2.

Kumpulan A : Lions XII,Johor,Johor FC,PKNS

aku jamin lions akan layak dengan mudah kerana bagi mereka ni semua cikai,PKNS dan Johor FC tak stabil dalam liga,johor mungkin mentah2 je dalam PM.jadi saingan akan tertumpu pada tempat kedua sahaja.no wonder shahril ishak sangant happy tengok undian ni.haha

pilihan ke suku akhir : Lions XII dan Johor FC

Kumpulan B : Kelantan,Kedah,Terengganu,ATM

ini lah aku cakap PM tahun ini agak tidak seimbang,juara liga super dan perdana bersama naib juara PM tahun lepas dalam satu kumpulan.manager kelantan pun goyang bila dapat tahu mereka dalam group maut ni.aku kalau boleh nak kedah through jauh api nampak macam susah.ATM memang sukar dijangka.

pilihan ke suku akhir : Kelantan dan Terengganu

Kumpulan C : Perak,Negeri Sembilan,Felda United,Sime Darby

ini agak seimbang,2 power 2 kurang,NS time PM dia akan meletup,jangan risaulah.aku selalu tagih kejutan dari sime darby,yeah!

pilihan ke suku akhir : Perak dan Negeri Sembilan

Kumpulan D : Selangor,T-Team,Sarawak,Pahang

misi 33 siri kedua bermula,ayuh selangor!jangan buat malu aku weyyyyy..agak seimbang kumpulan ini,sama macam kumpulan C.pahang aku tak jamin apa dia boleh buat,jangan t-team meletup letup macam awal musim sudah :D

pilihan ke suku akhir : Selangor dan Pahang

kesimpulannya,kebarangkalian untuk kelantan juara semakin tipis dan itu aku suka,jadi selangor jangan jadi bingai,silalah juara,rozaimi abdul rahman dan amri yahyah sila jaringkan gol banyak.terima kasih :D

baiklah,jumpa lagi. :)

lagu hari ini : Piala Malaysia akhir 2011 - video sorotan,NS menang dramatik,hai-o was very good!yeah!

p/s : sepanjang aku tidak update blog,aku alami pelbagai dugaan dunia.aku sedih,gembira,kecewa,keliru,kesima dan macam2 lagi,tapi aku tetap sod ba roo.sabar.

No comments:

Post a Comment

terima kasih kerana sudi mengulas tulisan saya kali ini.jasamu dikenang.